Hoofdpijn

Heeft u vaak last van hoofdpijn? Bij terugkerende hoofdpijnklachten is het verstandig om een afspraak te maken met de chiropractor. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn, waaronder migraine, spanningshoofdpijn en aangezichtspijn. Soms is er ook sprake van uitstraling in een schouder of arm. Bij IJssel Chiropractie in Capelle aan den IJssel kunt u terecht voor behandeling van deze en andere hoofdpijnklachten. Maak direct een afspraak en voorkom dat uw klachten chronisch worden.

Hoofdpijnklachten

Klachten aan het hoofd uiten zich op verschillende manieren. Soms is er sprake van een kloppende pijn, een stekende pijn, een drukkende pijn en soms is er ook uitstraling naar arm of schouder. Hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben. Bij terugkerende hoofdpijnklachten ligt de oorzaak vaak in en rond de wervelkolom. In veel gevallen voelt de patiënt zelf al dat de hoofdpijn optrekt uit de nek.

Behandeling hoofdpijn

Een chiropractor kan veel van deze hoofdpijnklachten verhelpen of verminderen door ervoor te zorgen dat de wervelkolom goed functioneert. Bij IJssel Chiropractie kunt u onder meer terecht voor de behandeling van spanningshoofdpijn, migraine en aangezichtspijn.

Spanningshoofdpijn

Bij spanningshoofdpijn is sprake van een drukkende pijn in het hoofd waarbij soms het gevoel ontstaat alsof er een ‘strakke band’ om het hoofd zit. Dit is de meest voorkomende vorm van hoofdpijn. Spanningshoofdpijn kan langere periodes duren. De pijn ontstaat  meestal vanuit de nek en wordt dan veroorzaakt door een verkeerde stand van rug- en nekwervels. Dit leidt tevens tot irritatie in omliggende spieren en gewrichten, zoals een schouder die maar niet over gaat. (Spieren moeten hierdoor extra hard werken, wat kan leiden tot irritatie van omliggende zenuwen die de hoofdpijn veroorzaken.)

Migraine

Migraine is een aandoening die soms begint met vlekken voor de ogen, die vervolgens overgaan in een bonzende pijn aan één of beide kanten van het hoofd. Een migraineaanval  kan een paar uur duren, maar in andere gevallen gaat deze dagenlang door.  De klassieke bijkomende verschijnselen, zoals misselijkheid en overgevoeligheid voor licht en geluid, komen lang niet bij alle migrainepatiënten voor. Wel is er in de meeste gevallen ook sprake van gewone spanningshoofdpijn die niet altijd tot bonzende migraine leidt. Door een succesvolle behandeling van migraine krijgt de patiënt een ander leven. Ook uw chiropractor is dan dankbaar voor de rol die hem is toebedeeld.

Afspraak maken

De behandeling van hoofdpijnklachten bij de chiropractor wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed, in het aanvullende pakket. U maakt zonder verwijzing een afspraak en kunt altijd binnen enkele dagen terecht op Akkerwinde 279 in Capelle aan den IJssel in de buurt van metrostation Rotterdam Schenkel. IJssel Chiropractie is bereikbaar op telefoonnummer 010-4513687. U kunt ons ook bereiken door het invullen van het contactformulier.